Porcsenglar Porcsenglar
Pas dels Gosolans
Tipo de Entrada: RELATO

Passejada plaent.

Avui,1 de Juny, hem anat amb el Jhon a fer una volta fins al pas dels Gosolans.
        Desde Martinet hem agafat la pista que porta al refugi dels Prats d´Aguilo, el vell Lada Niva ho puija tot. Un cop al refugi, hem enfilat cap al Pas dels Gosolans, ja feia dies que esperavam que no hi hagues massa neu. de fet, es podria dir que hem pujat per el plaer de veure un cop mes les inmillorables vistes desde dalt del Cadi.
        Encara que hem trobat una mica de neu, en cosa d´una hora ens hi hem posat. Ja a dalt del Cadi, ens hem arribat fins al pas de la pedra plana. Aguiles volant per damunt nostre, nuvols per darrera, a la zona del Pedraforca....Tot un espectacle. Tambe ha vingut Juca, el gos que tenim a mitjes, be, ell el te i a mi em mossega.
              Entre puijar, fer un mos a dalt i tornar al refugi, crec que hem estat vora tres hores i mitja. Hem fet petar la errada amb els que porten el refugi, bona gent, i cap a La Seu.
Un dia ben aprofitat, si

Wednesday 25 de February de 2004, 00:00:00
Puigpedros per Meranges
Tipo de Entrada: RELATO

Per fi.

[+] click para ampliar

Ja feia dies que en teniam ganes. L´hem vist des-de tots els cantons. Desde el cadi, desde el pic de la Carbassa, Desde el Montmalus (Li hem vist el "cul") i per fi, un bon dia, amb sol, amb proutes forçes per arribar fins al refugi de Malniu a peu despres de maleir la cadena que hi ha a la pista, sense esquis i sense res, aixi, a pel,nomes amb botes, jo pantalons de pana negres i en Jhon, colega inseparable i al que mai estare prou agrait, vam enfilar cap al Puigpedros. Tota una experiencia. Neu, pero amb sol. Vam trigar com a 6 hores entre pujar, dinar a dalt i baixar, pero el temps no importa. Vaig gaudir de la suor, de la companya, del vent i d´una perdiu blanca que ens miraba mentre baixabam. un dia rodo. Feu-lo, val la pena. Vistes a tota la Cerdanya, el Cadi, totes les muntanyes d´Andorra, en fi, un regal per als ulls. L propera sortida sera per fer el borinot amb trineus, revolcar-nos per la neu i jugar com esquirols en allo tan blanc i tou.

Excursionismo | Pirineo - Cerdanya
Pic de la Carbassa, desde Meranges.
Tipo de Entrada: RESEÑA

Bonic t´ho miris com t´ho miris. 2.738 m. 4 hores pujar, una hora baixar. dos dies d´agulletes.

Seguint una resenya que es publicaba en una revista local, ens vam animar en Jhon, (el meu company de muntanya) i jo, a pujar al pic de la Carbassa. En lloc de atacar-lo des de Eller, com hi posaba a la ruta de la revista Panxing nº 105, natros, mes chulos que ningu, vam dir....si hi ha una pista marcada que ens deixa mes aprop, perque caminar mes? aixi que vam encarar-nos cap a Meranges, on sortia la pista que, finalment, estaba tancada amb una barrera on no vam poder pasar amb el fantastic Land Rover d´en Jhon. Aixi que no ens vam estalviar res, ans al contrari, en lloc de fer la pujada suau com marcaba la ruta original, vam decidir puijarlo tot al dret, efilant bosc amunt fins trobar la carena i seguir-la llavors fins al cim.
Instruccions per si a algu se li acud de fer-ho...Sortint de Meranges, agafar la pista que porta cap a l´esquerra, cap als llacs dels Engors. Hi ha un panell de fusta que ho indica a la sortida del poble. Un cop arribats a la barrera, començar a caminar cap amunt. sempre amunt passant per mitg d´un bosc increiblement net i bonic. Cap mes secret, pujar i pujar sempre amunt. Al cap de mes o menys dues hores es deixa el bosc, perque mes o menys ja som a l´alçada de 2.300 m i ni els pins hi creixen. Ja falta poc. Posar-se a la carena, on hi trobem un seguit de estaques de fusta, i seguirles cap a la dreta fins veure el cim de la Carbassa, amb un pilo geodesic (su destruccion esta penada por la ley) tot plegat, amb parada per fer un mos abans de muntar-nos a la carena perque hi feia molt de vent, vam trigar unes 4 hores. Desde el cim la vista es guapissima. D´una banda tot el Cadi de front, tirant cap a l´esquerra es veu el penyes altes del Moixero, el massis del puigmal, tota la vall de la Cerdanya francessa el Puigpedros, tota la cresta que va cap al Montmalus, y ja no em ecordo de que mes, pero tot plegat molt guapo. A partir d´aqui, vam començar a baixar, que despres de tan costa amunt ja en teniam ganes. Les mateixes indicacions que per a pujar pero al reves. sempre avall. Vam trigar una hora i deu minuts en tornar al cotxe. Cansats pero felissos com anissos.